Geef je werknemers visuele info!

Een opleidingsfilm laat je toe slechts éénmaal iets uit te leggen voor de camera zodat je het vervolgens herhaaldelijk kan vertonen aan je doelpubliek. Dat doelpubliek kunnen klanten, potentiële klanten of je werknemers zijn.

Een opleidingsfilm kan zeer doeltreffend werken als je je klanten wenst te informeren over de werking van je product of dienst of het kan gebruikt
worden om nieuwe klanten aan te trekken.

Ook voor je personeel kan het een handig middel zijn om een permanente bron van informatie beschikbaar te hebben.

Bij een opleiding door een lesgever zal de informatie slechts éénmaal verstrekt worden. Voor mensen die het niet van de eerste maal begrepen, is er nadien geen mogelijkheid meer om de informatie te bekomen. Via een film is de informatie permanent beschikbaar.

De kostprijs voor het aanmaken van een opleidingsfilm gaat natuurlijk in functie zijn van de hoeveelheid informatie en de manier waarop je de informatie in beeld gaat brengen.

Bedenk je wel dat het eens zo voordelig zal worden als je voor je opleiding een externe lesgever moet inhuren of als je telkens een personeelslid moet inzetten die eigenlijk ergens anders meer rendabel kan zijn.

In geval van een opleidingsfilm moet de opleiding slechts éénmaal gegeven worden. Daarna kan hij eindeloos vertoond worden via de film.

Een opleidingsfilm kan al vanaf 830 €.







De meest geconsumeerde vorm van communicatie.

Volgens de statistieken zou tegen 2017 74% van alle internetverkeer video geworden zijn. Daarnaast is video niet alleen geliefd door de kijkers / consumenten maar het is ook enorm populair voor marketing doeleinden wegens talloze voordelen tegenover standaard tekstberichten. Bovendien kan een bedrijfsfilm op vele verschillende manieren creatiever zijn dan een presentatie of introtekst!

Verhoog je sales!

Volgens een recente studie van Video Rascal is 85% van de mensen meer geneigd een product aan te kopen na het zien van een bedrijfsfilm / product video. Voornamelijk een passage waarbij het product en de werking ervan uitgelegd wordt weet de potentiële consument vaak over de streep te trekken. Bovendien helpt het om een transparantere communicatielijn te trekken met alle stakeholders.

Geef je doelgroep meer info.

De gemiddelde persoon onthoudt slechts 10% van wat ze horen, terwijl dezelfde persoon tot wel 50% onthoudt van wat ze zien (studie van door Wharton Research Center). Wat kan dit betekenen voor uw bedrijf? Een eventuele verhoging van de mond-tot- mond reclame en dat is niet van de minste aangezien mond- tot -mond nog steeds de belangrijkste manier is waarop bedrijven klanten weten aan te trekken klanten.

Open-end helpt je graag met je product-presentatie!

Met creatieve ideeën, innovaties en vastberadenheid

Ik wil meer weten!